Virtuální sídlo stačí
Kdyby nějaká firma sídlila neznámo kde, všichni si lehce domyslíme, jaký by byl její osud. Prostě zpečetěný. Takový podnik by neměl zákazníky, protože by ho tito nikde nedohledali, bez zákazníků by nebyl obrat a bez obratu ani zisk. A dokážete si představit podnikání, které by nepřinášelo žádné peníze? Jsem si jist, že nedokážete. To by nebylo podnikání, to by byl v nejlepším případě něčí koníček. A protože by se tu jako v každé jiné firmě pracovalo, nebyl by to vlastně ani koníček, ale spíš trest. Mimo jiné i proto, že by takovou činnost musel podnikatel dotovat ze svého.
Takže firma musí být někde k nalezení. Musí ji být kde najít a kontaktovat. A z toho důvodu vlastně i úřady už při registraci požadují, aby každá firma své sídlo měla. A vlastně nejen kvůli zákazníkům, ale třeba i kvůli různým kontrolním orgánům a úřadům.
Ale jak sehnat dobré firemní sídlo? Nabízí se možnost koupit si nějaký vhodný objekt a sídlit tam. A tato varianta vypadá velice rozumně. Ale pokud se nad tím důkladně zamyslíme, co zjistíme? Přece to, že jde o hodně drahou záležitost, kterou ne každý podnikatel zvládne zaplatit a potom financovat i její provoz. Nemovitosti rozhodně nestojí málo. A když mají navíc kvůli reprezentaci firem dobře vypadat a být na známých adresách, je to ještě daleko dražší a v nejednom případě i nedostupné.
A jak se s touto situací vypořádat? Jak mít dokonalé firemní sídlo, které podnik skvěle reprezentuje, a přitom nepřijít na buben? To na rozdíl od shánění nemovitosti není žádný extra problém. Firmy totiž mohou sídlit i jen takzvaně virtuálně. Když chce mít podnikatel třeba sídlo firmy v Brně, může si ho také založit v nemovitosti někoho, kdo tuto variantu nabízí. Podnik tím dostane adresu a je mu kde přebírat poštu, a stojí to věru málo. A všichni jsou tím pádem spokojení.