Na co byste neměli při stěhování firmy zapomenout
Vlastníte firmu, která zaměstnává kancelářské síly, a chystáte se na stěhování? Tyto procedury bývají mnohdy hektické a stresující a v tom fofru se někdy zapomíná na důležité momenty. Co byste si měli ohlídat a na co myslet včas ještě před stěhováním?
Třídění a skartace dokumentů – možná vás toto nebaví, a tak všechny firemní dokumenty naházíte do krabic, přebalíte lepicí páskou a podstrčíte stěhovákům rovnou pod nos, ale to není zrovna ideální forma balení věcí. Třídění a skartaci dokumentů byste měli věnovat maximální pozornost a ještě před přestěhováním se všeho nepotřebného zbavit. Skartaci dokumentů nepodceňujte, zajistěte si skartovačku a žádný dokument nenechávejte nikde volně ležet, protože dnes se dá zneužít leccos, a zvláště citlivá osobní data vašich zaměstnanců nebo některé firemní strategie.
Vyřazení starého nábytku – stěhováci vás mohou zbavit i starého nábytku, odvezou jej na sběrná stanoviště a vy si s tím nemusíte lámat hlavu. Zkontrolujte a prohlédněte všechny kanceláře, zda se někde nepovaluje rozbitá židle, rozviklaný nepoužitelný stůl či stolek, komoda, skříňka na šanony atd. Stěhovací firma za vás zlikviduje i vyřazené a poškozené spotřebiče – rychlovarné konvice, mikrovlnné trouby, počítače, monitory, televizory, chladničky, kávovary atd.
Parkování stěhovacích vozidel – ve velkých městech se většinou za parkování platí a stěhování firem v Praze není výjimkou. Neměli byste proto zapomenout zajistit si včas parkovací místo pro stěhovací vozy. Může to obnášet zajít na městský magistrát, na odbor dopravy, a požádat tamní úředníky o parkovací výjimku. Žádost byste měli podávat v předstihu delším, než třicet dnů, toto je totiž zákonem daná lhůta pro její vyřizování. Na parkovací místa se také vážou poplatky, počítejte s tím, že vaše žádost nebude vyřizována zadarmo.